diumenge, 18 de novembre del 2012

Supèrbia de català de la Catalunya vella



Mireu que costa poc agafar un mapa i trobar-hi un punt concret. I si ens el mirem bé, vull dir mirant no només el punt que busquem, sinó també el seu entorn, la seva comarca i les del voltant, ens farem càrrec que, en aquest cas, allà baix, no és un territori indòmit, fora de la Catalunya vella, sí, però no fora de Catalunya. En fi, que la única vegada que he estat per aquells verals, a Reus, se'm va fer tan llarg d'anar-hi que em pensava que queia a tocar del País del més bell catalanesc, a on, per cert... i per vergonya!, només he estat a Castelló i fa trenta anys!, i del qual en guardo testimoni gràfic en un llibre de Lluís Llach, la meva primera estelada -roja, que no trec de casa ni fart de vi i feta per la mare andalusa d'un company de Nacionalistes d'esquerra-. I el meu Ara o mai firmat per Joan Fuster. En fi, pesen els quilos, si, i els anys! I ja començo a explicar batalletes... 
Sóc de mirar cap amunt, com gairebé tots els catalans, però massa amunt. Les meves infinites disculpes.





3 comentaris:

  1. Disculpat! I mira que quan he entrat aquí m'he quedat sense parpellejar!

    Fora de Catalunya! La carta de població del meu poble és del 1165, més antiga que moltes de la "Catalunya vella". Abans d'això ja hi havia vil·les romanes a dojo i més enrere assentaments ibers. Per tota la zona, ja al Paleolític érem una gentada fent dibuixos i gravats per les balmes.

    Un amic de Girona, Vulpellac, concretament, quan era petit, es pensava que aquí al sud tot era desert. Fixa't! Ho va baixar a veure i es va convèncer del seu error; perquè només amb els mapes, s'hi resistia!

    Aqueixa terra meva és lo més semblant a Israel. L'altre dia, vaig pujar al Puig d'en Cama i em vaig sentir dalt del Tabor (aquí baix també nem bé de supèrbia i orgull :-))

    Et dec una entrada sobre el Puig d'en Cama.

    ResponElimina
  2. Gràcies!
    Coi, sou més antics que els espanyols, que tenen més de 3000 anys! :-))
    Jo no he dit fora de Catalunya, sinó fora de la Catalunya vella, sí, però no fora de Catalunya. I segons els mapes de la Catalunya vella, vosaltres no hi ereu; debieu ser espanyols... :-b
    Espero l'entrada sobre el Puig d'en Cama. I la de Venècia III o les que et faltin per explicar-nos la teva entrada estelar a la Sereníssima.
    Una abraçada intercatalana.

    ResponElimina
  3. És clar! Érem la capital de la Tarraconense. Els trumfos estaven canviats.

    ResponElimina